
‘Det stopper her’ – sådan siger Justitsminister Søren Pape Poulsen med henvisning til det færdselsuheld, som han var involveret i fredag eftermiddag på Den Fynske Motorvej.
Søren Pape Poulsen sad og småblundede med en cigar i en ene hånd og en gin og tonic i den anden, da han pludselig blev vækket, da det sagde ‘bang’:
– Jeg sad og smådrømte en dejlig drøm, hvor jeg, som formand for Danmarks største parti, var blevet statsminister og sad ved siden af Hendes Majestæt og udskrev dekreter og love med en løs hånd, fortæller Søren Pape Poulsen efter harmonikasammenstødet, hvor flere biler var involveret.
– Jeg blev simpelthen revet væk fra drømmeland på det grusommste tidspunkt, siger ministeren og lover, at det fremover skal være slut med den slags.
– Jeg spurgte min chauffør hvad der var sket, og han svarede uden at blinke, at der var en, som var kørt op bag i mig.
– Det var sket uden min ministerielle tilladelse, siger Søren Pape Poulsen på en meget mandig og autoritær måde.
Søren Pape Poulsen har da også allerede, sammen med to medlemmer af Dansk Folkeparti, som også var tilstede ved sammenstødet, udarbejdet en ny lov, som skal gøre det af med harmonikasammenstød:
– Vi forbyder simpelthen at nogen kører bag nogen andre. Det skal være slut. Det stopper her. Aldrig mere harmonikasammenstød og ødelagte drømme, slutter justitsminister Søren Pape Poulsen, der allerede har ringet til Transportminister Ole Birk Olesen og sagt, at der fremover skal være mange flere spor på motorvejene, så man kan køre ved siden af hinanden i stedet for bag hinanden.

Leave a Reply